Ha sido el acontecimiento del fin de semana en la taquilla norteamericana, siendo la más vista (uno no sale de su asombro). Algunos ya la habreis visto, pero para ir abriendo boca, me encuentro con la crítica de The New York Times, y con lo que apuntan sobre Wallace & Gromit: La maldición de las verduras (Wallace and Gromit: The Curse of the Were-Rabbit):
I am thinking of Gromit, the mute and loyal animated dog whose selflessness and intelligence can be counted on, when things get really crazy, to save the day. Gromit has no mouth, and yet his face is one of the most expressive ever committed to the screen. In particular, his brow - a protuberance overhanging his spherical, googly eyes - is an almost unmatched register of emotion. Resignation, worry, tenderness and disgust all come alive in that plasticine nub. To keep matters within the DreamWorks menagerie, you might compare Gromit to Shrek, who has the genetic advantages of Mike Myers's Scots burr, a bevy of celebrity-voiced sidekicks and rivals, and state-of-the-art computer-animation technology. Good for him. But Gromit, made by hand and animated by a painstaking stop-motion process, has something Shrek will never acquire in a hundred sequels: a soul.
Conocemos quién es la estrella de la película. Incluso teníamos la sensación de que así sucedería con solo ver los cortos: 'A close shave', 'The wrong trousers' y 'A grand day out'. Algo que deja bastante claro al final de su crítica el New York Times:
We all had a marvelous time. Perhaps it was the giant furry were-rabbit, or maybe the twinkle of romance between Wallace and Totty, or even the uplifting and nutritious pro-vegetable message (which resonates with the implicit vegetarianism of Mr. Park and Peter Lord's "Chicken Run"). All of that and more, I'm sure. But for me, most of all, it was Gromit's forehead, which gave me renewed appreciation for the magic of movies. If only I had a dog like that.
La magia de las películas. Siempre una buena historia que contar. Sin embargo, me sorprende ver que ninguna televisión, ante el estreno de la película se haya propuesto programar los tres cortos, claro que eso implicaría una noche de gran cine. O quizá sea que nadie tiene los derechos para haberlos programados. ¿Sabe alguien si alguna cadena los va a emitir?
De todas formas, sería bueno conocer que os ha parecido esta película, y si es justificable el 4,7 sobre 5 que le conceden en The New York Times (y éstos no son muy dados a dar puntuaciones tan altas) ¿Estamos de acuerdo?
Pero, no todo van a ser buenas noticias. Leído en Cinematical, el estudio donde se rodó la película ha sido presa de las llamas, quemándose importante material para futuras entregas.
Verdaderamente es un día triste para la animación.
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